08.2017
W I półroczu br. Monetia osiągnęła przychody na poziomie 22 mln zł. Znacznym źródłem wartości sprzedaży jest outsourcing transakcyjny w sektorze public i finansowym. Od stycznia do czerwca spółka obsłużyła transakcje gotówkowe o łącznej wartości 1,6 mld zł.
Warszawa, 27 lipca 2017 r. – Monetia w pierwszym półroczu br. kontynuowała dynamiczny wzrost udziału w rynku BPO i umocniła pozycję lidera outsourcingu transakcyjnego w sektorze public.
– Konsekwentnie dywersyfikujemy źródła przychodów. – tłumaczy Wojciech Jóźwiak, prezes zarządu Monetii – Chcemy, by outsourcing transakcyjny uniezależnił spółkę od rynku detalicznych transakcji gotówkowych. Dlatego szukamy nowych grup klientów biznesowych i rozwijamy naszą ofertę tak, by stawała się coraz bardziej kompleksowa. Korzystamy tu z mechanizmów wykorzystywanych przy projektowaniu UX, czyli bacznie analizujemy sytuację naszych klientów, ich problemy, wyzwania, przed którymi stoją. Na tej podstawie projektujemy rozwiązania „szyte” na miarę konkretnej instytucji. Dzięki temu nasi klienci podnoszą swoją efektywność, a nasz outsourcing transakcyjny zdobywa kolejne kontrakty.
Monetia w 1H17 wzmocniła pozycję lidera w obsłudze urzędów skarbowych, zdobywając 33% udziału w rynku. Doposażyła urzędy łódzkiej Izby Skarbowej, US-y w Kielcach i Olsztynie i w urządzenia POS, umożliwiając interesantom płatność kartami. Na zlecenie 4 banków spółka prowadzi obsługę gotówkową w kilkudziesięciu samorządach, z czego 16 to nowe kontakty zawarte w tym roku. Zainteresowanie ofertą Monetii dynamicznie wzrasta także wśród sądów. W ciągu zaledwie kilku miesięcy spółka zdobyła w tej grupie 15 nowych kontraktów, co odpowiada 4% udziałowi w rynku.
– Z nowości, które chcemy na stałe zaproponować zarówno bankom jak i jednostkom samorządu terytorialnego, jest obsługa transakcji Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej – dodaje Wojciech Jóźwiak – Realizujemy już pierwsze kontrakty na zlecenie MOPS Rybnik i MOPS Katowice.
Strategia Monetii zakłada wzrost udziału rynkowego zarówno w obsłudze gotówkowych transakcji detalicznych (do ok. 20%), jak i w obsłudze outsourcingu transakcyjnego dla klientów B2B. Spółka chce, by w ciągu 2-3 lat każde z tych źródeł generowało po 50% przychodów. Jednocześnie spółka będzie kontynuować rozwój sieci oddziałów stacjonarnych, która obecnie liczy 730 placówek w całym kraju. W 2016 r. spółka obsłużyła 13,5 mln transakcji o łącznej wartości 3,6 mld. zł. Zysk netto wyniósł 2,2 mln zł przy przychodach na poziomie 40 mln zł.