01.2015
„Monetia jest tam, gdzie pojawiają się jej klienci” napisała redakcja Franczyzy i Biznesu, przyznając największej polskiej sieci agencji płatniczych tytuł „Strategii Roku”.
To stwierdzenie bardzo trafnie oddaje politykę spółki, obejmującą całość działań wdrażanych i realizowanych z myślą o wygodzie klienta. Mimo postępującej cyfryzacji usług finansowych, każdego miesiąca pół miliona osób przynosi do Monetii swoją gotówkę. Z roku na rok wartość pojedynczej transakcji wzrasta. Rocznie operacje wykonane w placówkach Monetii wynoszą 2,6 mld zł.
Plany rozwoju spółki, posiadającej licencję krajowej instytucji płatniczej przyznawanej przez KNF, obejmują m.in. stały wzrost sieci placówek. Co roku ich liczba ma być powiększana o 10%. Dzięki temu oferta Monetii, już i tak powszechna oraz łatwo dostępna, dotrze do grupy nowych klientów, którzy nie chcą płacić wysokich prowizji na poczcie, unikają kolejek albo nie mają czasu na wyprawy do odległych oddziałów bankowych. Spółka lokalizuje swoje placówki w miejscach często odwiedzanych – spółdzielnie mieszkaniowe, urzędy miast i gmin, urzędy skarbowe, giełdy towarowe czy przejścia graniczne.
Monetia zapewnia wszystkim możliwość komfortowego opłacenia rachunków domowych, wypłaty gotówki, doładowania karty telefonicznej. Oprócz tego stale rozwija swoje usługi, dostosowując je do aktualnych potrzeb i sytuacji klientów. Najnowszym przykładem jest wdrożenie platformy Monetia24.pl, obsługującej międzynarodowe przekazy pieniężne i stworzenie możliwości odbioru gotówki w łatwo dostępnych placówkach. W punktach Monetii od niedawna klienci mogą także porównać i wybrać najlepsze dla siebie opcje spośród wielu kredytów i pożyczek, oferowanych przez renomowane banki i instytucje pożyczkowe. W razie potrzeby mogą też skorzystać z doradztwa pracowników spółki.
W ofercie agencji znajdują się również rozwiązania, przygotowywane z myślą o firmach i klientach instytucjonalnych. Dla wystawców faktur płatności masowych prowadzi obsługę gotówki; uruchamia punkty przyjmujące wpłaty tam, gdzie banki nie mają swoich oddziałów; jako jedyna prowadzi fulfillment, czyli weryfikuje dane klientów firm, które sprzedają swoje usługi albo produkty w Internecie lub zdalnie.
W kolejnych latach Monetia nadal będzie prowadzić obsługę kasową transakcji gotówkowych. Kluczem do dalszego rozwoju i zwiększania udziału w rynku staną się natomiast nowo wprowadzone usługi i produkty.