Monetia zapowiada rozwój placówek i dodatkowe źródła przychodów dla agencji

18

06.2014

18 czerwca 2014

Monetia, po majowej zmianie właścicielskiej i uzyskaniu licencji krajowej instytucji płatniczej, zapowiada wzrost udziału w rynku. Stanie się tak dzięki rozwojowi sieci o kolejne placówki oraz zmianom w ofercie.

Monetia, największa sieć agencji płatniczych w kraju, zapowiada systematyczny rozwój placówek. W tym roku jej sieć rozrośnie się z 550 do 600 punktów, w kolejnych latach ma ich przybywać w tempie ok. 10-proc. rocznie. – Będziemy rozwijać swoją sieć głównie poprzez system agencyjny, ale planujemy równocześnie otwierać placówki własne. W tej chwili planujemy zwiększyć obecność głównie na zachodzie Polski, gdzie jest najmniejsze nasycenie naszym punktami, a rynek bardzo interesujący – mówi Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.
Przychody agencji to większość wartości prowizji od transakcji realizowanych w placówce: za przyjmowanie wpłat za rachunki oraz wypłat z karty za pomocą terminala POS, a także prowizja za sprzedaż doładowań do telefonów komórkowych. 70 proc. wypracowanego w ten sposób przychodu trafia do agenta. – Już niebawem wprowadzimy nowe usługi, które będą generować dla placówek więcej przychodów bez praktycznie żadnych dodatkowych nakładów ani kosztów. Jedną z nich będzie na pewno nowość na naszym rynku, fulfillment dokumentów, czyli procesowanie umów i innych dokumentów. Usługi zakupione zdalnie – przez Internet, czy telefon, często wymagają dla swojej ważności weryfikacji danych i podpisu klienta. Monetia będzie umożliwiać w swoich placówkach zweryfikowanie danych klienta i uzyskanie niezbędnych podpisów – tłumaczy Wojciech Jóźwiak. Kolejną nowością w naszej ofercie będzie outsourcing kasowy, czyli prowadzenie obsługi okienka kasowego na zlecenie klientów. Widzimy na rynku spory popyt na tego typu usługę ze strony jednostek samorządu terytorialnego i banków, które z różnych względów nie chcą prowadzić kas samodzielnie.
Obecnie sieć Monetii tworzy 525 placówek działających na podstawie umów agencyjnych i 25 własnych punktów. Koszt pakietu startowego niezbędnego do uruchomienia placówki, to niecałe 600 zł. Do tego należy doliczyć koszt lokalu i jego adaptacji. Nowo pozyskany agent otrzymuje możliwość pobierania opłat na preferencyjnych warunkach za rachunki 150 ich wystawców, darmowe szkolenia oraz stałe wsparcie merytoryczne regionalnych dyrektorów sprzedaży i service desku, obsługującego systemy informatyczne Monetii.

O Monetia Sp. z o.o.:

Monetia Sp. z o.o.

Jesienią 2006 roku powstała Agencja Bankowa Monetia – jedna, wspólna marka dla ogólnopolskiej sieci agencji. Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca 550 punktów w całej Polsce obsługuje ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka współpracuje równocześnie z ponad 150 wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Monetia świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank. W 2014 r. Monetia uzyskała licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Nowym właścicielem Moneti jest Certis Investments Sp. z o.o., której udziałowcami są Capital Partners Investment i Fundusz Inwestycyjny Zamknięty oraz Zarząd Monetii.

 

ZOBACZ TAKŻE

POMOC

reklamacje, informacja o produktach i usługach
801 33 22 60 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub pod numerem 58 665 70 45