Monetia chce zwiększyć udział rynkowy do 20% w 2-3 lata

12 czerwca 2014

Monetia chce zwiększać sieć placówek w tempie 50 nowych lokalizacji i pozyskiwać 50 klientów instytucjonalnych rocznie. Spółka liczy, że w ciągu 2-3 lat podwoi swój udział w rynku płatności gotówkowych do ok. 20%, poinformował prezes Wojciech Jóźwiak.

„Jesteśmy na ponad 9-proc. udziale w rynku jeśli chodzi o wartość faktur opłacanych gotówką. Mamy nadzieję, że uda nam się podwoić ten udział w ciągu 2-3 lat. Planujemy rosnąć w sposób organiczny, liczymy też, że uda nam się skonsolidować rynek i przejmować pojedyncze punkty, które nie mają szans przetrwać na konkurencyjnym rynku. Chcemy tez pozyskiwać nowych dostawców – ok. 50 rocznie” – powiedział Jóźwiak podczas spotkania prasowego.

Obecnie Monetia jest największą siecią agencji płatniczych, obsługuje ponad 0,5 mln klientów rocznie, opłacających w gotówce rachunki za gaz, prąd, telewizję. Monetia ma podpisane umowy z 150 instytucjonalnymi wystawcami faktur masowych, zaś plany zakładają, że ich liczba będzie rosła o 50 nowych klientów.

Obecnie spółka ma 550 oddziałów w całej Polsce, które realizują 15 mln transakcji rocznie o łącznej wartości 2,6 mld zł.

Zgodnie z założeniami w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat spółka chce powiększać swoją sieć w tempie 10% w każdym roku.

„Mamy teraz 550 placówek, na koniec roku będziemy mieć ich 600 i zakładamy ok.10-procentowy wzrost liczby placówek r/rw kolejnych dwóch latach. Najmniejsze zagęszczenie mamy na zachodzie Polski plus Wielkopolska. Pozyskujemy cały czas wystawców faktur, oferujących preferencyjne warunki. Chcemy mieć dodatkowych 50 wystawców rocznie co roku – spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty” – powiedział prezes.

Plany Monetii zakładają nie tylko wzrost liczby placówek i liczby wystawców faktur, ale również wejście w nowe segmenty działalności m.in. outsourcing obsługi kasowej takich instytucji, jak urzędy i spółdzielnie mieszkaniowe oraz obsługujących je banków.

„Chcemy mocno skoncentrować się na tym, aby pozyskiwać coraz więcej klientów, którzy będą zlecali Monetii pełną obsługę kasową. Robimy to już z Getin Bankiem i DnB, a z kolejnym, dużym bankiem prowadzimy rozmowy na ten temat. Jesteśmy w stanie to robić także dla zakładów energetycznych, wodociągów, spółdzielni. Chcemy też przejmować kasy funkcjonujące w tych miejscach, ponieważ spółki nie chcą prowadzić obsługi kasowej i wypychają to na zewnątrz. Celem jest 5-6 takich umów do końca 2015 roku” – podkreślił.

Monetia poza obsługą kasową chce zapewnić firmom działającym w internecie, albo mającym małą liczbę placówek, procesowanie umów oraz obsługę dokumentów tzw. Fulfillment.

„Chcemy być żywym paczkomatem. Zaraz to będziemy wdrażać, wkrótce podpiszemy umowę z jedną z instytucji finansowych” – powiedział Jóźwiak.

Prezes poinformował, że główna część przychodów spółki to przychody prowizyjne – 70% to wynagrodzenie agenta, a 30% to przychody Monetii.

„W tym roku powinniśmy być na poziomie ok. 25 mln zł, jeśli chodzi o przychody, zaś zysk netto sięgnie 2,0 mln zł, ale ostateczne wartości będą zależały od wysokości opłaty na rzecz KNF. Jeśli nie zostanie obniżona, to sięgnie 1,3 mln zł. Przy naszych wynikach to 65% zysku” – zaznaczył.

W I kw. 2014 r. Monetia wypracowała 0,5 mln zł zysku netto, przy przychodach na poziomie 2,2 mln zł. W całym 2013 roku zysk netto sięgnął 1,8 mln zł wobec 1,6 mln zł rok wcześniej, przy przychodach na poziomie odpowiednio: 9,6 mln zł i 10,5 mln zł.

Wartość rynku, na którym działa Monetia przekracza 57 mld zł, czego ok. połowa jest regulowana gotówkowo.

Głównym akcjonariuszem Monetii jest TFI Capital Partners (60%), zaś do zarządu należy 40% udziałów.

(ISBnews)

źródło: wyborcza.biz

POMOC

reklamacje, informacja o produktach i usługach
801 33 22 60 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub pod numerem 58 665 70 45