Monetia umacnia pozycję lidera agencji płatniczych w Polsce

21 marca 2013

Monetia – największa ogólnopolska sieć agencji płatniczych – nieustannie rozszerza swoją działalność. W celu umocnienia pozycji Monetia planuje otwierać nowe placówki agencyjne, a także współpracować z dużymi wystawcami rachunków – np. za prąd czy telewizję kablową. Monetia chce też przejmować obsługę kasową urzędów miast i gmin, a także urzędów skarbowych oraz blisko współpracować z bankami w obszarze obsługi gotówkowej.

Monetia to ogólnopolska sieć agencji, w których można opłacać rachunki – np. za czynsz, prąd, gaz czy telefon, doładować telefon komórkowy, wypłacić gotówkę za pomocą terminala POS czy zrealizować międzynarodowy przekaz pieniężny w systemie RIA. Spółka ma ambitne plany rozwojowe. – Naszym priorytetem jest w tej chwili rozwój współpracy z wystawcami rachunków – takimi jak dostawcy energii czy telewizji kablowej, a także innymi instytucjami prowadzącymi własne kasy– np. urzędami miast i gmin. W tej chwili rozmawiamy z kilkoma dużymi wystawcami, jesteśmy gotowi zarówno do przejmowania, jak i obsługi ich punktów kasowych, możemy też obsługiwać klientów w naszej sieci, mówi Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.

Już teraz Monetia prowadzi punkty kasowe dla dużych wystawców rachunków – takich jak PGE, ma podpisanych przeszło 150 umów dotyczących współpracy w ramach realizowania płatności z firmami – m.in. RWE, Multimedia czy Vectra, a także urzędami skarbowymi oraz urzędami miast i gmin. – Outsourcing obsługi kasowej przez taką firmę jak Monetia daje wystawcom wymierne korzyści. Pozwala wyeliminować koszty i ryzyko operacyjne związane z obsługą gotówki, a dodatkowo – w miejscach dotychczasowych kas – zaoferować klientom dodatkowe usługi, które dostępne są w Monetii, mówi Wojciech Jóźwiak.

Monetia współpracuje też z bankami – z Getin Noble Bankiem w zakresie obsługi kasowej jednostek samorządowych oraz wspólnot mieszkaniowych, które obsługiwane są przez ten bank oraz z bankiem DnB NORD – w zakresie obsługi kasowej i gotówkowej. – Współpraca z bankami cały czas jest rozwijana – to jeden z naszych priorytetów. Z jednej strony chcemy się skoncentrować na outsourcingu obsługi kasowej i gotówkowej banków, zaś z drugiej – wspólnie z DnB NORD będziemy startować w przetargach na obsługę gotówkową firm i instytucji, mówi prezes Jóźwiak.

Spółka nie zapomina przy tym o rozbudowie sieci placówek agencyjnych – tylko do końca tego roku planuje otworzyć 30 nowych agencji.

Monetia to w tej chwili największa sieci agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Na koniec III kwartału tego roku sieć Monetii liczyła blisko 500 placówek, obsługujących ponad 500 tys. klientów miesięcznie i realizujących rocznie 17 mln transakcji – na łączną kwotę 3 miliardów zł.

źródło: pb.pl, wyborcza.biz, stooq.pl, forsal.pl, prnews.pl, portalfranczyza.pl

POMOC

reklamacje, informacja o produktach i usługach
801 33 22 60 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub pod numerem 58 665 70 45