Współpraca Monetii z wystawcami rachunków

Współpraca z wystawcami płatności masowych z wykorzystaniem sieci Agencji Monetia dotyczy przyjmowania oraz rozliczania wpłat Państwa Klientów. Stworzone przez nas rozwiązanie ma za zadanie znaczne obniżenie kosztów działalności wystawców oraz ich Klientów z tytułu wpłat dokonywanych na poczcie lub w placówkach bankowych.

Każde przedsiębiorstwo, które pobiera comiesięczne opłaty od swoich Klientów, może skorzystać z usług naszej sieci, gdzie opłacanie rachunków jest tanie, szybkie i co najważniejsze bezpieczne, ponieważ wszystkie wpłaty gwarantowane są przez Monetia Sp. z o.o. posiadającą licencję Komisji Nadzoru Finansowego.

Zaufało nam już przeszło 120 wystawców, do których zaliczamy m.in.:

zakłady energetyczne
– RWE Polska SA
– EnergiaPro Grupa Tauron SA
– PGE Obrót S.A. Oddział I z siedzibą w Łodzi oraz Oddział z siedzibą w Lublinie
– PGE Rzeszowski Zakład Energetyczny SA
– Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko – Kieleckiego SA
– Zamojska Korporacja Energetyczna SA

telewizje kablowe
– Vectra SA
– Multimedia Polska SA
– Telewizja Kablowa Chopin
– Net – Sat Media Sp. z o.o.

spółdzielnie oraz zarządców nieruchomości
– Spółdzielnia Mieszkaniowa Michałów w Radomiu
– Spółdzielnia Mieszkaniowa Lębork
– Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa
– Gminna Gospodarka Komunalna Ochota Sp. z o.o.
– Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Sp.z o.o.
– Zakład Gospodarowania Nieruchomościami Wola

Obsługa kasowa

Oferujemy naszą sieć placówek oraz nasze wieloletnie doświadczenie, dzięki któremu Państwo mogą umożliwić swoim Klientom udogodnienia w płatnościach.

W zależności od Państwa preferencji jest kilka możliwości, które mogą funkcjonować jednocześnie lub osobno:
– obsługę Państwa Klientów we wszystkich lub wybranych punktach naszej sieci,
– uruchomienie Agencji Monetia w miejscu dotychczasowej kasy,
– otwarcie, nowej dedykowanej Agencji Monetia pod kątem Państwa potrzeb.

Ustalenie formy raportowania i współpracy o płatnościach masowych

W celu optymalizacji procesu zarządzania płatnościami masowymi ustalana jest forma raportowania o wpłatach na rzecz wystawcy dokonywanych w Agencjach Monetia. W ramach tego procesu opracowywane są zasady:
– przekazywania informacji o wpłatach do systemu księgowego wystawcy
– rozliczania dokumentów typu wpłata/przelew w systemie NORDcollect

Efekt ustaleń zasad współpracy z wystawcą płatności masowych przedstawiany jest przez Monetia w formie stosownych umów. Po ich podpisaniu strony przystępują do wdrożenia przyjętych rozwiązań. Wdrożenie obejmuje także proces informowania Klientów wystawcy o możliwości korzystania z preferencyjnych warunków obsługi kasowej w sieci Monetia.

Korzyści naszego rozwiązania

– oszczędność kosztów – Monetia ponosi koszty funkcjonowania Agencji (pracownicze, przetwarzania i konwoju środków pieniężnych)
– szybki przepływ gotówki – w ustalonym terminie pieniądze wpłacone w Agencjach Monetia znajdują się na Państwa rachunku
– ułatwienia organizacyjne w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa – Monetia odpowiada za działalność Agencji (zastępstwa kasjerów, polityka urlopowa itd.)
– bezpieczeństwo dokonywanych transakcji – Monetia posiadająca licencję Komisji Nadzoru Finansowego ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie przyjęte wpłaty
– poprawa komfortu obsługi Klientów – w dużych miastach obsługę kasową może wykonywać nawet kilkadziesiąt Agencji Monetia
– zadowolenie i oszczędność czasu Klientów – możliwość wydłużenia godzin pracy Agencji oraz możliwość regulowania innych wpłat gotówkowych po preferencyjnych cenach

Ponadto Monetia prowadzi stały monitoring całej swojej sieci Agencji, wykluczając w ten sposób ewentualne nieprawidłowości.

Unikatowy system NORDcollect

System NORDcollect jest nowoczesnym narzędziem służącym do szybkiego i efektywnego rozliczania płatności masowych. Produkt ten jest przygotowany głównie dla przedsiębiorstw, które chcą zautomatyzować proces uzgadniania należności i wpłat gotówkowych.

Przetworzeniu w ramach produktu NORDcollect podlegają:
– płatności wewnętrzne (w tym wpłaty gotówkowe)
– płatności krajowe (ELIXIR)
– płatności zagraniczne (kierowane na rachunki w PLN)

Klient ma także możliwość rozliczania otrzymywanych płatności bezpośrednio w systemie bankowości internetowej lub eksportu otrzymanych raportów do swojego systemu księgowego w formie pliku tekstowego.

Korzyści z zastosowania funkcjonalności systemu NORDcollect:
– oszczędność czasu poprzez zastosowanie elektronicznej wymiany danych
– obniżenie kosztu jednostkowego przelewu
– szczegółowe raporty
– możliwość pełnej automatyzacji procesu realizacji i uzgadniania należności (poprzez integrację systemu finansowo – księgowego Klienta z serwisem bankowości internetowej NORnet)

Płatności w systemie NORDcollect mogą być identyfikowane na dwa sposoby:
– poprzez nadanie przez Klienta swoim płatnikom indywidualnych numerów rachunków zawierających unikalne numery identyfikacyjne
– poprzez identyfikację otrzymanych płatności z zestawieniem faktur zaimportowanych wcześniej do Nordcollect z systemów księgowych Klienta, co pozwala na identyfikację płatnika po numerze rachunku z jakiego została wysłana płatność.

POMOC

reklamacje, informacja o produktach i usługach
801 33 22 60 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub pod numerem 58 665 70 45