Monetia, największa ogólnopolska sieć agencji płatniczych, należąca dotychczas do Banku DNB, została przejęta na zasadzie wykupu menedżerskiego. Jej nowym właścicielem jest Certis Investment – spółka celowa, której udziałowcami są Capital Partners SA oraz wieloletni prezes Monetii Wojciech Jóźwiak. Wartość transakcji to 7,03 mln zł.
Sfinalizowanie umowy było możliwe po otrzymaniu przez Monetię zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na świadczenie usług płatniczych w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej. Dzięki temu może ona prowadzić niezależną działalność operacyjną podlegająca kontroli Komisji Nadzoru Finansowego.
Obecnie udziałowcami Monetii są, poprzez spółkę celową Certis, Capital Partners Investment I Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, należący do Capital Partners SA (60 proc. udziałów), oraz Wojciech Jóźwiak (40 proc. udziałów), który kierował nią w strukturach Banku DNB od 2008 roku.
– Wierzę, że Monetia będzie dobrą inwestycją. Widzimy spory potencjał rozwoju tej spółki oraz wiele możliwych synergii z szerokim spektrum podmiotów działających w różnych branżach – podkreśla Konrad Korobowicz, wiceprezes Capital Partners.
Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca 550 punktów w całej Polsce obsługuje ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka współpracuje równocześnie z ponad 150 wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Monetia świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank.
– Naszym celem na najbliższą przyszłość jest konsekwentny rozwój organiczny i umacnianie wiodącej pozycji na rynku. Planujemy też pozyskać kolejnych partnerów wśród wystawców rachunków, takich jak dostawcy energii, TV kablowej, urzędy miast, gmin czy wodociągi – zapowiada Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii. – Mamy wiele pomysłów na to, jak rozwijać się zarówno terytorialnie, jak i ofertowo. Na razie za wcześnie na to, aby mówić o konkretach, bo rozpoczynamy dopiero pracę w nowym układzie właścicielskim. W ciągu kilku tygodni będziemy zapewne w stanie przedstawić bardziej szczegółową strategię spółki – zapowiada prezes Wojciech Jóźwiak.