Mieszkańcy Rybnika będą mieć łatwiej w urzędzie

2

02.2017

2 lutego 2017

Władze miasta wprowadzają ułatwienia w obsłudze płatności mieszkańców. W dwóch lokalizacjach urzędu – przy ul. Rzecznej 8 i ul. Chrobrego 2, na stałe będzie działać 6 kas, a ruchem interesantów będzie sterować kolejkomat.

Urząd co miesiąc odwiedza ponad 8 tys. mieszkańców. Załatwiając sprawy urzędowe, miesięcznie wpłacają oni do urzędowej kasy około 1 mln zł. Żeby poprawić komfort obsługi, Miasto nawiązało współpracę z wyspecjalizowaną instytucją finansową.

– Zajmiemy się zapewnieniem nieprzerwanej obsługi 6 okienek kasowych. To priorytet naszej współpracy. Urzędowi zależało, by mieszkańcy Rybnika mogli sprawnie załatwiać swoje sprawy i nie odchodzili z kwitkiem, gdy ktoś z obsługi zachoruje lub weźmie urlop. – tłumaczy Piotr Zięba, członek zarządu Monetii – Nasza firma gwarantuje, że okienka będą zawsze czynne w godzinach pracy urzędu.

To nie jedyne udogodnienie dla mieszkańców Rybnika. W ramach umowy z urzędem Monetia zainstaluje tzw. kolejkomaty.

– Kolejkomaty są w naszej ofercie od niedawna. Urząd Miasta w Rybniku jako pierwszy z naszych klientów będzie mógł się przekonać o ich przydatności – wyjaśnia Piotr Zięba – Poprawi się efektywność pracy w urzędzie, a przede wszystkim obsługi mieszkańców, którzy będą wiedzieli ile czasu poświęcić na opłacenie rachunków czy uregulowanie wpłat na rzecz urzędu. Unikniemy dyskusji o tym kto był przed kim.

Wszystkie wpłaty gotówkowe na rzecz Urzędu Miasta są zwolnione z dodatkowych opłat czy prowizji. Ponadto mieszkańcy Rybnika, przy okazji wizyty w urzędzie, będą mogli opłacić inne rachunki, jak czynsz, opłaty licznikowe i abonamentowe.

Poza poprawą komfortu obsługi mieszkańców, umowa między Urzędem a firmą specjalizującą się w outsourcingu transakcyjnym ma także wymiar biznesowy. Budżet urzędu może zaoszczędzić na tej współpracy nawet do 60% kosztów prowadzenia okienek kasowych, gdyby to robił samodzielnie. Co istotne, outsourcing okienek kasowych pozwoli na uwolnienie etatów, które Urząd będzie mógł przekierować do bardziej merytorycznych zadań.

Monetia jest krajową instytucją płatniczą, działającą na podstawie licencji KNF. Jako firma transakcyjna wyspecjalizowała się w świadczeniu obsługi takich instytucji jak jednostki samorządu terytorialnego, sądy i urzędy skarbowe, a także banki. Spółka zarządza siecią ponad 700 oddziałów w całej Polsce.

ZOBACZ TAKŻE

POMOC

reklamacje, informacja o produktach i usługach
801 33 22 60 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub pod numerem 58 665 70 45